HERPLAATSING

Bullmastiff Herplaatsing en Bullmastiff Vereniging Nederland werken samen bij het helpen met het bemiddelen van Bullmastiff’s, op zoek naar een andere plek en hebben als doel bij te dragen aan het hebben van een ‘gouden mandje’ voor alle Bullmastiff’s in Nederland en België.

Wij trachten enkel te bemiddelen en vangen dus geen honden op! Een her-te-plaatsen hond woont dus nog steeds bij de ‘oud’ eigenaar of in een door hen gevonden tijdelijke situatie, tot de hond geplaatst wordt. Beide partijen zullen dus zelf gelegenheid moeten nemen om een rustige kennismaking, mogelijk te maken.

Als u voor een Bullmastiff op zoek bent naar een nieuw thuis wordt er na ontvangst van een ingevuld aanmeldformulier voor herplaatsing, met foto’s en een vergoeding van € 50,- ten bate van de vereniging een oproep geplaatst. Voor Bullmastiff’s met stamboom worden deze oproepen gedeeld op de website van de rasvereniging Bullmastiff Vereniging Nederland en op de facebook pagina Bullmastiff Herplaatsing, een oproep voor Bullmastiff’s zonder stamboom wordt enkel geplaatst op de facebookpagina van de Bullmastiff Herplaatsing. Wij verzamelen de gegevens van eventuele geïnteresseerde en samen gaan we kijken naar de beste match.

Als u een Bullmastiff zoekt die u een thuis wilt bieden, kunt u bij serieuze interesse reageren op een hond. We houden geen wachtlijsten bij, aanmelden kan dus echt enkel gericht op een oproep van een hond, met het aanmeldformulier voor adoptanten. Na ontvangst van het formulier wordt u voorgesteld aan de ‘oud’ eigenaar van de betreffende hond. Pas als deze denkt dat u ook een goede match zou kunnen zijn, worden er na toestemming, gegevens uitgewisseld, zodat er contact gelegd kan worden.

Hopelijk kunnen we samen iedere Bullmastiff een goed en passend thuis geven, tenslotte verdienen deze onbaatzuchtige bullen allemaal deze kans!

Met vriendelijke groet,

Bullmastiff Vereniging Nederland en Bullmastiff Herplaatsing

HERPLAATSERS

ZIVA

Roepnaam: Ziva

Leeftijd: 16 maanden

Geslacht: teef

Stamboom: ja

Laten we gelijk met de deur in huis vallen; deze leuke en ook energieke dame is geen roedeldier. Ziva is een jonge dame maar weet wel al precies wat ze wilt. En dat is geen andere honden en huisdieren in huis en dat iedereen (met name andere honden) van haar eten afblijven. Op dit moment leeft Ziva met een andere hond wat bij haar zorgt voor overprikkeling en stress. Vermoedelijk als deze stress weg is en ze tot rust is gekomen in een nieuwe omgeving zullen deze nare eigenschappen verdwijnen of in ieder geval verminderen. Buiten is het namelijk al totaal een andere hond. Hoewel men er altijd wel op bedacht moet zijn uit voorzorg, is ze vaak erg enthousiast en ook lief voor andere honden buiten eigen terrein. Ook eventuele (mensen) visite thuis wordt enthousiast en vriendelijk begroet. Uiteraard alleen visite die welkom is want ongewenste visite wordt gewaarschuwd voor een minder vriendelijk ontvangst.

Vanwege de spanning in de thuissituatie is het dan ook beter voor Ziva om een ander goed thuis te vinden. Een thuis waar ze het enigste huisdier is, en eventuele kinderen wat ouder zijn zodat we uit voorzorg weten dat deze de voor haar nodige ruimte en regels respecteren. Een plek waar ze fijn haar energie kwijt kan. Denkt u haar deze plek met een consequente structuur te kunnen bieden? Meld u dan aan als adoptant via de website.

(Vervelend commentaar wordt zonder waarschuwing verwijderd)

CAESAR

Roepnaam: Caesar

Leeftijd: 3 jaar

Geslacht: reu

Stamboom: ja

Deze lieve, rustige knuffelkont heet Caesar. Hij woont in een gezin met een andere hond en is hier goede maatjes mee. Buiten gedraagt hij zich keurig aan de riem, maar hij vind niet altijd alle honden leuk. Ook zijn nieuwe situaties soms wat spannend voor hem en kan hij dan wat terughoudend reageren. Als hij echter om is, dan heb je er een goede en gezellige vriend aan. Ook met kleine kinderen kan hij goed overweg, wel moet je natuurlijk rekening houden met de lompheid hierin die bij het ras past. Caesar weet zich los in huis ook netjes te gedragen.

Vanwege grote, onverwachte gezinsuitbreiding kan Caesar helaas niet blijven waar hij nu is. We zijn dus op zoek naar een thuis waar hij in het gezin wordt opgenomen. Waar men hem even de kans geeft bij nieuwe situaties om de kat uit te boom te kijken, waarna je er een vriend voor het leven aan overhoud. Denkt u deze plek te kunnen bieden? Meld je dan aan als adoptant via de website.

(Vervelend commentaar wordt zonder waarschuwing verwijderd)

BALOU

Roepnaam: Balou

Leeftijd: 4 jaar

Geslacht: gecastreerde reu

Stamboom: ja

Balou is opgegroeid in een gezin met een andere hond en een kat. Buitenshuis reageert hij regelmatig anders op deze diersoorten, achter katten gaat hij het liefste aan en als een andere hond gromt of geluid maakt reageert hij hier vaak op. Balou houd wel heel erg van wandelen en is best energiek. Thuis kan hij nog wel eens wat streken uithalen als hij alleen is, hij heeft regelmatig last van ontplofte kussens in zijn bench. Verder is het een enthousiaste kerel die graag met je  bezig is.

De eigenaren kunnen Balou helaas niet de tijd geven die hij verdient en daarom zijn we op zoek naar een plek waar hij dit wel krijgt. Een plek in een gezin of in ieder geval in huis, waar er voldoende tijd is om lange wandelingen met hem te maken en waar hij niet te vaak alleen is. Bent u Balou zijn nieuwe wandelmaatje? Meld je dan aan als adoptant via de website.

LID WORDEN

Bullmastiff  Vereniging  Nederland

SITEBEHEER & ONTWERP door HMwebdesign

Copyright © {date} Bullmastiff Vereniging Nederland - All rights reserved. - Privacy Policy